جهاد با نفس

امام صادق(ع): خداوند تعالی فرموده است؛ من نماز را از کسی می پذیرم که در برابر عظمت من فروتنی کند و به خاطر من نفس خود را از شهوات باز دارد و روز خود را به یاد من سپری کند، و بر خلق من خودنمایی و بزرگی نکند و گرسنه را طعام دهد و برهنه را بپوشاند و بر مصیبت زده ترحم آورد و غریب را جای دهد. چنین کسی نورش همانند نور خورشید می تابد و من در تاریکی ها نور، و در وقت نادانی حلم و بردباری برایش قرار می دهم. به عزتم او را نگاهداری می نمایم و به وسیله ی فرشتگانم او را حفظ می کنم. چنین بندگانی مرا می خوانند و من اجابت می کنم و از من درخواست می کنند و من عطا می کنم. مثل آنان در نزد من مانند بهشت جاودان است که میوه هایش علو و ارتفاع ندارد و دگرگونی در حالت آن راه ندارد.

12 نظرات:

mahtab گفت...

واقعا من این حدیثارو که میشنوم خیلی می ترسم
واقعا

البته من که همه خصوصیتارو داشتم
مگه خودم بگم
;-)

نوه ازینا بازم بنویس
خیلی خوشمان آمد

Elham گفت...

***

2bare salam ,emailetam bale sabt shod , va mamnoon ke baram ferestadi .
felan ke badbakhtane sor@ ha inghadr payeene ke man nemitoonam beram tooye emailam , vali dar avvalin forsat ke beram behet email mizanam va ghalebo avaz mikonim !!!

postetam mahshar bood .

***
Elham
***

mahtab گفت...

نوه یکی پیدا شده تو وبلاگ نن جون جان
هی داره فرا فکنی میکنه
آقیه با حجب و حیارم گیر اورده
هی میگه...
برو ببینم نوه چه میکنه

mahtab گفت...

اومدم حرفمو پس بگیرم
احساس شرم میکنم واسه آدمای بیکاری که اینجوری وقتشونو میگذرونن
اگرم رفتی نمیخواد ادامه بدی بحثو

Elham گفت...

***

salam , balakhare raftam too emailam .

barat email zadam bodo bekhoon , zoodiam javab bede .





***
Elham
***

فاطمه گفت...

تست

Elham گفت...

***

کامنت دونی اینجا هم که درست شد ، اگه خدا بخواد










***
Elham
***

mahtab گفت...

بذار تست کنم

mahtab گفت...

باریکلا الهام
الهام دوست داریم
الهام دوست داریم


نوه برو حالشو ببر
من گفتم درست کنه ها
هی میومدم تبریک بگم که چه خوجل شده نم شد

mahtab گفت...

بیا آپدیت کن
من معتاد شدم
شماها یه روز نباشید دلم تنگ میشه

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

من دیگه آدم نیستم فاطمه
"هیچ نمی دانستم در دنیا آتشی سوزان تر از آتش وجود دارد!سوختم.سوختم ولی ای کاش فقط سوزش آتش بود!
ای کاش مرا می سوزاندند ،استخوان هایم را خرد می کردند و خاکسترم را به باد می دادند و از من ، بینوای دلسوخته دردمند اثری باقی نمی گذاشتند..." دکتر چمران

B.a.N.a.F.s.H.e گفت...

خیلی خوشگل شده اینجا
مبارکه

ارسال یک نظر